Головна | Контакти | Корисні лінки
 АСОЦІАЦІЯ МІЖНАРОДНИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ПЕРЕВІЗНИКІВ УКРАЇНИ
30.05.2025 При оформленні декларації Т1 вибирай АсМАП!    16.06.2025 Шановні перевізники для Ваших послуг TIR-паркінг АсМАП України!    04.02.2022 Доставка книжок МДП кур’єрською службою доставки.    14.04.2014 Почни з себе, нe давай хабарів!    
Неділя, 3 серпня 2025 р.
НОВИНИ | ПРО АсМАП | Письмові запити | ЄУТР | КОНКУРСИ | Інформація для вступу
Гарячі новини
01.08.2025 Щодо актуалізації даних підприємства на штампах для книжок МДП...    
01.08.2025 Щодо зміни даних, пов'язаних із номером EORI перевізника...    
30.07.2025 Щодо затвердження Протоколу № 78 засідання Конкурсної комісії для проведення конкурсу з розп...    
30.07.2025 Щодо внесення інформації про Свідоцтво професійної компетенції водіїв до ЄКІС Укртрансбезпек...    
30.07.2025 Щодо подання загальної ввізної декларації під час увезення товарів до країн ЄС...    
25.07.2025 Щодо дій перевізника у разі неповернення або несвоєчасного повернення водія з відрядження!    
Авторизація
Логін
Пароль
 РеєструватисяЗабули пароль?
Пошук
Опитування
На данний момент немає опитувань
Старі опитування
Щодо врегулювання роботи експедиторських компаній
 

Шановні перевізники!

У зв’язку із надходженням запитань на гарячу лінію АсМАП України щодо необхідності державного врегулювання роботи експедиторських компаній на ринку автоперевезень повідомляємо наступне.

Перевізниками тривалий час ініціюється питання щодо необхідності державного врегулювання транспортно-експедиторської діяльності у зв‘язку з тим, що доволі типовими є випадки, коли експедитори не розраховуються з ними за виконані перевезення.

Аналіз міжнародного законодавства свідчить про відсутність єдиних підходів до цього питання.

АсМАП України багато років займалася вирішенням зазначеної проблеми, зокрема, пропонувала врегулювати це питання ініціювавши прийняття таких законопроектів:

  • від 17.03.2009 №4215 «Про внесення змін до деяких законів України щодо ліцензування господарської діяльності з надання транспортно-експедиторських та інформаційно-диспетчерських і автостанційних послуг» (подавався Кабінетом Міністрів України; експертний висновок – повернути на доопрацювання; законопроект відкликаний 11.03.2010 року);
  • від 15.09.2009 № 5127 Про внесення змін до статті 4 Закону України "Про транспортно-експедиторську діяльність" (щодо створення гарантійного фонду), яким передбачалося створення гарантійного фонду (102 тис. грн.) (подавався Кабінетом Міністрів України; експертний висновок – повернути на доопрацювання; законопроект відкликаний 11.03.2010 року);
  • від 03.07.2015 №2275а «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо виконання зобов'язань експедиторами» (внесений народним депутатом Кужель О.В.; експертний висновок – потребує доопрацювання; не відповідає вимогам антикорупційного законодавства може створити надмірні обтяження для суб’єктів господарської діяльності);
  • під час розробки нової редакції Закону України «Про автомобільний транспорт» (відповідь Міністерства інфраструктури України від 25.08.2015р. №9397/25/10-15, що це питання не регулюється актами законодавства ЄС, переліченими у Додатку ХХХІІ Угоди про асоціацію).

Тобто робилися спроби на законодавчому рівні узгодити між собою інтереси всіх ланок, залучених до замовлення, організації та безпосереднього виконання перевезень вантажів за рахунок механізму гарантування виконання зобов‘язань експедиторів під час надання транспортно-експедиторських послуг та вирішити існуючий конфлікт інтересів між суб‘єктами цього ринку.

На жаль, ці законопроекти були відкликані Верховною Радою України.

Проти законодавчих змін експертами Верховної Ради України, зокрема, висувались наступні аргументами:

  • необхідність комплексного вирішення подібних проблем при експедируванні вантажів іншими видами транспорту, оскільки дія Закону України «Про транспортно-експедиторську діяльність», до якого пропонуються відповідні зміни, поширюється на відносини, що виникають при транспортному експедируванні вантажів усіма видами транспорту, крім трубопровідного;
  • недостатня обґрунтованість запропонованого розміру гарантії експедитора – «основних засобів, необтяжених зобов’язаннями, оборотних та фінансових активів на суму 50000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян»;
  • значне посилення відповідальності суб’єктів господарювання, які надають транспортно-експедиційні послуги на автомобільному транспорті та створення надмірних обтяжень для суб’єктів господарської діяльності, що окрім перешкоджання в реалізації суб’єктивних прав і законних інтересів може створити умови для виникнення корупційних відносин.

Спроба вирішити проблеми нерозрахунків шляхом розробки Правил здійснення транспортно-експедиторської діяльності теж виявилась невдалою. На запит АсМАП України отримана відповідь Міністерства інфраструктури України (№10851/25/10-17 від 24.10.2017р.) про відсутність правових підстав для розробки Правил здійснення транспортно-експедиторської діяльності.

Поряд з цим, на сьогодні, ліцензуються види діяльності, що несуть небезпеку життю людини чи державі, а кількість таких видів діяльності, останнім часом зменшена з 66 до 33. Показовим є навіть відсутність вимоги щодо наявності ліцензій при внутрішніх вантажних перевезеннях. На цьому фоні, на думку державних органів, введення обмежень доступу до ринку експедиторської діяльності виглядає не логічним.

Обговорення цієї проблеми відбувалось під час засідань Ради АсМАП України та на засіданнях регіональних рад Асоціації.

Враховуючи викладене вище, для уникнення негативних наслідків при роботі з експедиторськими компаніями наполегливо рекомендуємо користуватися:

Департамент транспортної політики

Рекомендуємо до співпраці
www.uts.in.ua
http://www.asmap.org.ua/nkc/nkc2021.pdf
http://www.tirepd.org/
www.iru.org/index/transpark-app
www.busandcoach.travel
dalnoboy.com
Стратегічний партнер
Copyright © by AsMAP        Powered by Vis-A-Vis